czwartek, 4 marca 2021

Okrężna 17


Kolejne ze zdjęć autorstwa zmarłego w listopadzie Olgierda Czernera, założyciela i wieloletniego dyrektora Muzeum Architektury we Wrocławiu.
 
Olgierd Czerner, 1929-2020
 
Odbudowa budynku przy ul. Okrężnej 17. Datując po malowidłach naskalnych, jakaś połowa lat '80 ubiegłego stulecia 😉
Nie znam historii tej kamienicy. Jedyne co udało mi się znaleźć, to to, że na planie Oels z 1911 r. stanowiła (a może jej poprzedniczka?) wraz z całą zabudową wzdłuż ul. Kościelnej część hotelu Goldener Adler mieszczącego się w Rynku.
 
Plan Oels 1911

Pod koniec lat '90 przepracowałem w niej kilka ciekawych lat. To se ne vrati 😄
A kto pamięta, co mieściło się tam po odbudowie?
 
Poniższe zdjęcia chyba sprzed rozpoczęcia odbudowy, bo wydaje mi się, że całe wnętrze budynku (z windą towarową) zostało postawione na nowo.
 
Schody, Okrężna 17 (O. Czerner)
 
Kafle w sieni, Okrężna 17 (O. Czerner)

3 komentarze:

  1. Ładnie, że napisałeś o panu Olgierdzie. A co do kamienicy - nie wiem czy to prawda, czy mi się śniło, ale kojarzę z tym miejscem komis rtv. Czy coś wygrałem w związku z tym? :)) (JG)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może był i komis, ale na pewno punkt napraw, coś a'la ZURiT.
      Nagroda pocieszenia, do odbioru, jak przyjedziesz do Ole.

      Usuń
    2. Masz rację - był. Teraz mi się przypomniało, że naprawiałem tam kiedyś radio, które później wylądowało w okolicach Kielcewa.

      Usuń